Pierwotnie dworzec… (P.S. Peron Pierwszy)

Pierwotnie dworzec miał składać się z dwóch brył… jak już napomykałem w innym wpisie. Bazując na kartach z książki Pana T. P. Szafera pozwoliłem sobie zrobić makietkę (jak to mówiono w kultowym filmie) z tym że ja poszedłszy z duchem czasu i przedstawię wersję cyfrową.

Podróżujący koleją przez Tychy wiedzą, że zadaszenia przed dworcem już nie ma i taką właśnie ukażę wersję jako obecną.

PIERWOTNY UKŁAD

PKP_RZUT

Dwie bryły dworca połączone zadaszeniem nad wejściem do tunelu publicznego-pieszego. Oś stworzona przez trzy zadaszenia peronów 1,2,3 z początkiem w łączniku łukowego zadaszenia przy przystanku komunikacji miejskiej. Zadaszenie po stronie prawej peronu 1,2 zlokalizowane jest na windą towarową i tunelem technicznym.

OBECNY UKŁAD

PKP_RZUT_NOW

Jedna bryła dworca. Tunelu publiczny-pieszy zlokalizowany w części prawej założenia, prawdopodobnie pierwotny tunel techniczny. Wejście na peron 1 z poziomu terenu. Brak zadaszenia nad peronem 3.

PIERWOTNY SYSTEM KOMUNIKACJI

TUNEL_OLD

PKP_mapa_old

Kolor zielony ukazuje komunikacje podziemną tunelem : część publiczna lewa wraz z wyjściami bocznymi na perony; część techniczna prawa z dostępem na perony poprzez wjazd windami (prawdopodobnie windy miały pełnić funkcję transportu towarów i paczek).

OBECNY SYSTEM KOMUNIKACJI

TUNEL_NOW

PKP_mapa_now_ok

Kolor zielony ukazuje komunikację podziemną tunelem : część publiczna prawa wraz z wyjściami na perony; część lewa niedostępna zejście z peronu pierwszego – kolor czerwony.

WIDOK 1 PIERWOTNIE

PKP_1

WIDOK 1 OBECNIE

PKP_NOW_1

WIDOK 2 PIERWOTNIE

PKP_3

WIDOK 2 OBECNIE

PKP_NOW_3

R.B.

Zdjęcie w podkładzie za Google Maps.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

%d blogerów lubi to: